2023/24. õa tegevused

TEGEVUSkategoorialisainfo
Töövarjupäevadkohalik tegevusVõõrustajad: Eesti Mereinstituut, Keskkonnaagentuur, TÜ looduskaitsebioloogia ja TÜ maastikke elurikkuse töörühm, Tallinna Ülikooli Õkoloogia keskus, TÜ geoloogia osakond, Eesti Meremuuseum, EMÜ, Järvemuuseumi Akva:rium, Sunly AS, Vaibla Linnujaam.
Harrastusteaduse koolitusedkoolitusKoolitused toimusid Vapramäe loodusmajas, Tõravere Observatooriumis ja Palupõhja looduskoolis ning keskendusid õpetajate digipädevuse arendamisele PlutoF platvormi kasutamisel ja loodusvaatluste sisestamisel. Koolitajad Lauri Mällo, Veljo Runnel.
Aastakonverents Viljandi Gümnaasiumis 24.08.2023aastakonverentsPaneeldiskussioon “Rohe- ja digioskused kui tulevikuõpetaja kompetentsid”
Töötoad:
– Aias sadas saia ehk praktilised tegevused õppeaias / Tartu loodusmaja
– Ringtehnoloogia töötuba + Elava pärandi vurr / TÜ Viljandi Kultuuriakadeemia, UNESCO ERK
– Rollimäng “1944” / õpetajad Agnes Kaasik ja Kätlin Jürna
– ÜRO matke töötuba / vabatahtlike meeskonna liige Anna Linda Elvre
Aastakonverents Viljandi Gümnaasiumis 25.08.2023aastakonverentsÕppedisaini labor empaatiliste maailmakodanike toetamiseks.
Võrgustiku uue juhendmaterjali tutvustus
Seminar Tallinna 32. Keskkoolis 21.11.2023koostööseminarKooli tegevustega tutvumine + KAE tegevuskaardid
Seminar Tartu loodusmajas 19.01.2024koostööseminarTartu koolide tegevustega tutvumine + COOLspot kliimarada loodusmaja pargis
Seminar Mondos 28.03.2024koostööseminarLasteaia ja I kooliaste tegevustega tutvumine, Arts for transformative education juhendmaterjal, Juhan Kuusi näituse külastamine
Veebiseminar 21.02.2024koostööseminarWhole school approach – link salvestusele
Veebiseminar 08.05.2024koostööseminarUus aruandluse süsteem – link salvestusele
Kandidaatkoolid õa lõpusliikmedKunda Ühisgümnaasium
Tallinna Lilleküla Gümnaasium
Tallinna Sõbrakese Lasteaed
Rakvere Riigigümnaasium
Palade loodushariduskeskus
Liikmeks võeti vastuliikmedKohila Gümnaasium
Kuldre Kool
Parksepa Keskkool
Rannamõisa lasteaed
täisliikmete arv õa algusesliikmed
Võrgustiku juhendmaterjalmaterjalUNESCO ühendkoolide ja Läänemere Projekti võrgustiku juhendmaterjal
ÕppematerjalmaterjalKestliku arengu eesmärkide (KAE) tegevuskaardid
ÕppematerjalmaterjalElava pärandi vurr
KäsiraamatmaterjalArts for transformative education
Läänemere Projekti veebiviktoriinrahvusvaheline kampaaniaTeema: sustainability out of the box
Rahvusvaheline helinädal / The Week of Sound: “When sound creates image”rahvusvaheline kampaaniaZürii eripreemia rahvusvahelisel konkursil kuulus Tartu Jaan Poska Gümnaasiumi õpilasele Samuel Saar videoklipi “Race” eest.
BSP koostööseminar Saksamaal, Flensburgis 29.11-02.12.2023rahvusvaheline üritusOsalejad Kohila Gümnaasiumist, Kadrina Keskkoolist, Noarootsi Gümnaasiumist, Kohtla-Järve Gümnaasiumist. Tehti ettepanekud luua Läänemere Projekti teekaart, mis toob esile identiteedi, ühised eesmärgid ja tegevused ning tähistada võrgustiku koolides ühiselt Läänemere Projekti päeva. Õpilased arutasid teemal “mis rahvusvahelise koostöö on oluline” ja tõid esile mitmeid koostöövõimalusi riikide vahel.
Rahvusvaheline laager Taanis, Årø väikesarel, 15.-21.09.2023rahvusvaheline üritusOsalejad Tõrva Gümnaasiumist, Parksepa Gümnaasiumist, Kadrina Keskkoolist, Noarootsi Gümnaasiumist, Kohtla-Järve Gümnaasiumist. Nädala jooksul toimusid kestlikkuse-alased uurimuslikud grupitööd, arutelud ja töötoad, vabal ajal avastati Årø saart, tehti lõkkeõhtuid ja mängiti mänge. Eesti delegatsioon viis laagris läbi rollimängu “Roheootus”. Laagri lõpus peeti rahvusvaheline õhtu, kus noored esitlesid enda riike ja kultuure.
Rahvusvaheline laager Soomes, Hailuoto väikesarel, 23.-27.04.2024rahvusvaheline üritusOsalejad Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumist, Konguta Koolist. Läänemere ja kestlikkusealased töötoad õpilastele ja õpetajatele.
ÜRO matke 2024rahvusvaheline üritusÜRO matke 2024 võõrustas osalisi Eestist, Lätist ja Leedust ning keskendus neljale teemale:
1) The UN’s SDG’s and youth engagement,
2) The intersection of AI with international security,
3) Tackling the global opioid crisis,
4) Media ethics.