Kultuuriharidus

Kultuurihariduse üldine eesmärk on lapse ja noore eneseväljenduse julgustamine läbi eri kultuuri vormide, arendades loovust, koostööd, kriitilist mõtlemist ja empaatiat ning suurendades ühiskonna, poliitika ja inimõiguste küsimustes aktiivset kaasarääkimist. Kultuuriharidus aitab kaasa kestliku arengu eesmärkide, eelkõige 4. eesmärgi – tagada kaasav ja õiglane kvaliteetne haridus ning edendada elukestvaõppe võimalusi kõigile – saavutamisele.

2024. aasta UNESCO kultuurhariduse konverentsil Abu Dhabis võtsid UNESCO liikmesriigid vastu UNESCO kultuurihariduse raamistiku. Raamistik on loodud selleks, et tugevdada ülemaailmset üksmeelt kultuuri ja hariduse seoste osas, edendades lõimitud poliitikaid ja tegevusi inimeste ja ühiskondade kaasavaks ja terviklikuks arenguks.

Eesti Kultuuri arengukava 2021-2030 tegevussuund 1.8 seab eesmärgiks kultuurihariduse “tervikliku arendamise, tagamaks igale lapsele ja noorele juurdepääs mitmekülgsele ja kvaliteetsele kultuurile nii tegija kui ka osasaajana, sõltumata elukohast, erivajadustest, keeleoskusest, majanduslikest võimalustest või muudest tingimustest.”